Hij is weer in het land: de goedheiligman. Als grootleverancier van zijn speelgoed kan webwinkel Bol.com dit niet onopgemerkt voorbij laten gaan. In deze blog zetten we hun leukste drie reclames van de afgelopen jaren op een rijtje. 

De zak van Sinterklaas (2008)

Een echte klassieker en wat ons betreft de leukste Sinterklaasreclame ooit.

Deze reclame bewijst dat Sinterklaasje spelen helemaal zo gemakkelijk nog niet is. Tijdens het doen van de sinterklaasinkopen krijgt de hoofdpersoon het zwaar te verduren. Het komische van de reclame is dat bij elk ongeluk wat de hoofdpersoon treft een passend sinterklaasmuziekje is gezocht, wat bij ons voor een grote glimlach zorgt.

Kijk: zwarte piet! (2014)

Dat het werk van de Sint niet altijd gemakkelijk is bewijst de reclame uit 2008. Echter, in de reclame van 2014 doet Bol.com daar nog een schepje bovenop.

Tijdens het afleveren van de cadeaus krijgt de Sint het flink te verduren. Zo komt z’n baard vast te zitten in een speelgoedstofzuiger en ontploft een proef uit een scheikundeset in z’n gezicht. Gelukkig kan de Sint na deze avond weer een jaar uitrusten in Spanje!

Cadeaumachine (2017)

De Sint mag dan een oude man zijn, dat ook hij met z’n tijd meegaat bewijst de nieuwste reclame van Bol.com.

De reclame duikt eerst even in het verleden, waar kinderen nog hun verlanglijstje maakten door plaatjes uit de speelgoedwinkel folder te knippen. Tegenwoordig kan dat natuurlijk veel sneller; door het gebruik van de Bol.com app.

De verlanglijstjes worden nu rechtstreeks naar Sinterklaas verzonden, waardoor de telefoon van de Goedheiligman niet ophoudt met afgaan.

Weet de sint jouw product eigenlijk wel goed te vinden?
Een reclame laten maken!