Op basis waarvan koos je je studie, en de plek waar je ging studeren? De Universiteit Leiden wil studiekiezers bereiken met korte, opvallende video's. Wij wisten al snel: hier moet een leuke twist in zitten!
Als studiekiezer probeer je je in te beelden hoe de rest van je leven eruit zal zien en welk beroep je beoefent. En dat is precies wat we met deze campagne ook doen. We slaan een brug tussen nu en de toekomst en brengen dit op een speelse wijze in beeld, om zo de jongere doelgroep aan te spreken.
In deze videocampagne ontwikkelden we twee series van drie video's in diverse formaten en talen zodat deze geschikt zijn voor alle online kanalen en verschillende fases van de customer journey.
Als je personages in het heden en in de toekomst wilt laten zien, dan kun je twee dingen doen. Je zoekt matchende acteurs, óf je huurt een grimeur en haarstylist in. Wij kozen voor het laatste. Nadat we de jonge versie hadden gedraaid, werden de acteurs in een paar uur omgetoverd naar 20 jaar later versies van zichzelf.
We begonnen in onze studio met een technische shoot waarbij de overgangen identiek moesten zijn, en waren daarna op verschillende locaties in Leiden om te draaien waarbij de inhoud belangrijker was. Met een enthousiast team hebben we in twee draaidagen een knallende videocampagne neergezet.